LEHDISTÖTIEDOTE: LENNOL KASVATTI HUONEKALUPEHMUSTEIDEN LIIKEVAIHTOA YLI 33 %

Eteläpohjalainen tekstiiliyritys Lennol Oy on kasvattanut liikevaihtoaan haastavasta ajasta huolimatta. Huonekalupehmusteiden liikevaihto on kasvanut kolmanneksen ja koko talon liikevaihto 50 % edellisvuodesta. Lennol on suomalaisen huonekaluteollisuuden pitkäaikainen kumppani, joka valmistaa pehmusteet useimpiin suomalaisiin sohviin tehtaallaan Jalasjärvellä.

”Suurin selitys pehmusteliikevaihdon kasvuun on se, että suomalaiset ostavat nyt suomalaisia sohvia. Kun rahaa säästyy esimerkiksi matkailusta, panostetaan kodin viihtyvyyteen. On ollut mahtavaa keskustella huonekaluasiakkaidemme kanssa, kun monilla myyntiennätykset paukkuvat”, kertoo Lennolin toimitusjohtaja Pirjo Pystykoski-Sopanen.

Lennolilla on monipuolinen pehmustevalikoima, ja se on erikoistunut vastuullisista materiaaleista valmistettuihin pehmusteisiin. Raaka-aineina käytetään muun muassa kierrätettyjä polyesterikuituja, huonekalu- ja patjateollisuuden vaahtomuovin leikkuureunaa sekä höyhentä, joka on elintarviketeollisuuden ylijäämää.

”Tällä hetkellä kehitämme pehmusteita uusiutuvista puukuiduista sekä synteettisestä höyhenestä. Tavoitteemme on, että saisimme ensimmäiset uudet tuotteet markkinoille jo ensi vuonna”, sanoo Pystykoski-Sopanen.

Pehmusteiden myynnin kasvun lisäksi Lennolin liikevaihto on kasvanut suojatakkituotannon myötä. Huhtikuussa käynnistynyt suojatakkien valmistus jatkuu näillä näkymin jouluun saakka, ja tuo työtä noin 15 hengelle.

”Toivomme, että suojatakkien valmistuksesta tulee meille pysyvää liiketoimintaa ja nämä uudet työpaikat säilyvät. Pehmustemateriaalien lisäksi kehitämme nyt voimakkaasti myös sisustustekstiilien julkitilakonseptiamme”, Pystykoski-Sopanen kertoo.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Pirjo Pystykoski-Sopanen